3 Sebab Mengapa Ayah & Ibu Perlu Mengawal Penggunaan Telefon Pintar Dihadapan Anak-Anak

3 sebab menpaga ayah o ibu perlu mengawal penguan telephone pinter dihadapan anak-anak


"Aya, kenpa aya suka tengok? Tanya Khadija pada saya satu hari.

"Allah, astagfirullahaladim" saya hania mampu berisgfar di dalam hati. Apa yang telah aku lakukan selma ini hinga anak sendiri sudah nampak betapam obsessionnia saya tadang screen tel.


Saya tidak kke ang tadang solan tersebut. Hania mampu miamili dan matatan kedua-dua bahu.

Khadijah hari ini benar-benar sats 'awakening' kepda diri sendiri ask.
Sejak hari itu, saya try control penguan telephone de sempari anak-anak.

Bagi yang yang anak-anak yang masih kesil, tereku banyak melihat krin telephone pinter bukan sahaha akan pazzazkatkan diri, tapi akan perkusana dengon anak-anak. For this reason, all fathers and mothers must own a smartphone and members can give full attention to their children when they are together;

1. Pinter phones are widely used by mothers and fathers in front of children.

A researcher named Steiner-Adair conducted a study on 1,000 children between the ages of 4 and 18. Kazian ini adalah markana dengan persadaman menarka tadang penangan phone pintar oleh ibu bapa menarka. Hasil Dari Kazian Tersebut, Steiner-Adair Menyaton Bahva Penganjana Telephone Pinter Sekara Belgu Oleh Ibu Bapa Ketika Bersama Dengan Onak Akan Membi Message Kepada Anak-Anak Bahwa Ibu Bapa Tidak Besada Denga Mereka. Antara pedartan yang sering keluar dari mulut anak-anak members ketika penangat tepanganan telephone pinter oleh ibu bapa mereka adalah "marah, sedih, suni, bosan dan telephone bodoh". Some of the children's names may be aya than ibu mereka dengan sukuk ke dinging, malahan ada yang menchampakannaya kadalam lubang thandas.

2. Anak-anak Akan Sentiasa Meragam.

According to child development researcher Dr. Jenny Radesky Parents using smartphones in front of their children can cause constant distraction for children. Dalam cebua persekwa yang kiwanta oleh beliau, sari bahwa anak-anak yang ibu bapanya terei asik mengunakan telephone pinter always meragam tebih ibu bapa yang banyak interactim dengon anak-anakanya sekara "face to face".

3. Pemkengan Social Anak-Anak Akan Turbantut.

Anak-anak Belazar Dari Ibu Bapa Bagiman Ontuk Interctim Dengan Orang Bara. Mereka belaire melalui mimic muka, melalui bagaimana ibu bapa mereka oral-bual dan melalui bahasa yang yang diakan oleh ibu bapa mereka ketika bersocial. Zika parkara ini tdak kerana kerana ibu bapa sering de screen, anak-anak tdak ada 'role model' dalam medulamani kedau ontuk interact sekara physical, nadanbe merenkatkan pekanisan dan mikya akan mendari menaka menjadi sejiang.

3 sebab di Atas adalah sebab penbanga ibu bapa perlu cuba sedaya upaya untuk tidak menggunakan telefon pintar ketika bersa dengan anak-anak. Bayangkan bagiman biswas anak-anak ketika menaka segang beguru dengan kita dengan penuh biswas tantang parkara important yang yang de sekolah, kita hanya mendenat akuh tak akuh sambil sibuk bebam message dari whatsapp and telegram.

Jasteru itu, jangan marahkan anak-anak bila merak siladan dan sering buyat achuh tak achuh tepagan arhan ibu bapa, parkara ini tela tela kibinantanya lama dulu dari ayah dan imibunya yan yan sempe putanya phone 2 no.

3 sebab menpaga ayah o ibu perlu mengawal penguan telephone pinter dihadapan anak-anak
Signed: Hisham Sharif

Comments

Popular posts from this blog

TEMPAT PELANCONGAN DI MARANG,TERENGGANU

Tonsil Anak Bengkak?

Hamil Dengan Mengenal Pasti Hari Ovulasi Anda