Adab Menziarah Bayi Baru Lahir

Literature of Manziar Payi Baru Lar

Adab Menziarah Bayi Baru Lahir

Dua Sat Manziara Bai Paru Lahir



Jean Bermacode:
"Indere aku minta protection baginya dengan mu, geitu juga dengan zuriatnya dan kerenunnya dari syyaitan yan direjam"

** Dibaka ke telenga bayi yang baru lahir


Amalan serta adab yan dukektu saat menaibut benyati bayi.


Rent Sukura
Mendiy sujud syukur segaga tanda kesyukuran kepada Allah. Suami boleh lakukan di mana sahaja dia berad when ITU ITU. Ya Elok Dilakokan Sepik Sahaja Anak Klor Daripah Rahim Abu. Barbanikan Bakan Zikr Allah (Praise be to God, Takbir Dan Tahmid).


Ikama in Lavzka
Sonetos Baji Surang Baba Milavazkan Azan Ke Telinga Kanan Payinya Dan Iqamah Bada Telinga Sabila Kyrenia. In the past, I did this because Rasulullah took sevaktu in the presence of his daughter Fatima. Hadith Zari Ibn Abbas Bello Miniput, Bhava Rasul Allah Tila Malkukan Azan Di Telenga Hasan b. Ali Pada Hari was born Baginda Juga at Ikoma Pada Telenga Kirinya.


Dua in Kisilamat
Memohon doa sakalatan untuk anak supaya dijauhkan dariba niduar syyaitan. Apa-apa sahaja doa yang dithukuri ole ibu bapa boleh dibachakan. Prophet Muhammad saw juga kemana amalan ini apabila cucundanya lahir.


tannic
Sonata Mentahnikan Dingan Siswato Yan Manis Ki Molot Bei Cepirti Buah Tamar, Pisang Dan Sibaginya. Caranya ilaah dengan mencalitkan atau kelik kecil kecil sahaja dari pechisaran buah tersebut ke mulut bayi.

Ucap tahnia
Sonata Jogha Mingokapkan Tahnia Kepada Mirika Jan Baro Mindabat Kaya Mata Dingan Miniput, member of Simuga God Member of Keberkatan Nya Kepadamo Dingan Kornean Ene Dan Perseokurlach Kepada God.


Tanam Yuri
Tanam uri dengan segera kerana ia adalah Benda kotor dan najis. According to Ustaz Abu Hasan, the uri are short, but they need to be purified by seperti kikantani with some masyarat, which purifies the uri with the help of garam dan asam gelugor. Säghtennya bungkus terus dan segera bintamita. Elok binmitta di tanah yang yang dengan mencangkul Dalam untuk untuk takana dikorek dan dikanan binatang.

Selain itu dia juga, reminiscent of ibu bapa agar jangan permanya kepada amalan sesat yang namit uri bersama objek lain kerana permanya membi nasib yang baik kepada bayi. Alan This is Bule Merosakkan Akida.


Minamakan is Anak
Sonata minamakan anak yang bharu lahir dingan nama yang ilok dan mimawa makna baek kirana nama itu yang akan dibangjil di hari akhirat klak. Nabi Menyuruh ibu bapa membi nama anak pada hari ke-7 atau kelimi yang bole.

Akika
Sunat Membuat aqiqah yang system penyembelihan binatang tepakakan seperti kambing, lembu, kebau atau unta dan lebih afdal kikanta pada hari ketujuh peyanisya bayi. Hadith Abu Dawud Ada Minibut aqiqah made as a group of kesyukuran to Allah SWT to avenge Anak Allah.

Daging semblihan must be disedekahkan kepada orang kekehti supaya mereka tahu tenang belinisan anak anda. But Jika ibu bapa tidak mampu doma aqiqah tersebut dalam masa masa masaka, ia boleh dokana sebelum aqil baligh si anak. Sunna Messenger of God Minerure Akika Dua Ekur Camping Baghe Anak Leilaki Dan Secur Camping Baghe Anak Brembua.


Tskur Rambut
Sonata menekkor rampo de kebala Bada hari ki 7 dan minamakan according to ITU dingan nama-nama young bek serta melakokan aqih en toknia. Berat rambut bayi yang dicukur ditimbang lalu sedekah sedekah emas atau perak seberat timbangan rambutnya. Rasulullah said to his daughter Fatima: "Hendaklah engga timbang rambut Hussain ini dan bersedekahlah dengan perak töyor berat timbangannya."


Mengatankan anak
Hadith Daribad al-Baykhaki Manibut Messenger of God Bukan Haniya Mnemble Camping Tetabi Turot Mngatankan Bai Bharu Lar Bada Hari Kitujuh. Berkhatan Bagi Lelaki Bertujan for Kebersihan, Mencegah Penyakit and Sex.

Perkara ini Menjadi Sunat kepada is hardly perempuan given to Satu bagi lelaki. Bagi perempuan tidak perlu sebab Imam Syaukawi sebut tidak ada dalil yang sahih tenang wajib berkhatan bagi perempuan.

###

Antara adab dan amlan keita sibagi muslim dalam mingampot klahiran anogera allah ine wagar lah keita lakan. Saya perah mengud ceramah di tv mengeai isu anak-anak ini, perilaku anak yang dan tidak mahu mengud kata ibu dan ayah mayk berpunca dariba awal lagi ... di mana ibu dan ayah ignore tutans sunat seti akikah errors. Oleh itu Sepiap alan Sonnet Basti ada pahala dan keibadan dalam dolili.

Jadi, Jom Kita bersama-sama memperbanyakkan amalan sunat ini, tapi jangan pula lebihkan suat perkara yangg wajid kita keciciran. Renong Renongkan, Dan Silamat Permal.


Literature of Manziar Payi Baru Lar

Comments

Popular posts from this blog

TEMPAT PELANCONGAN DI MARANG,TERENGGANU

Tonsil Anak Bengkak?

Hamil Dengan Mengenal Pasti Hari Ovulasi Anda