19 Petua Untuk Mengempiskan Perut Selepas Bersalin

Petua Untuk Mengempiska Perut Sepas Bersali

17 Petua Untuk Mengempiskan Perut Selepas Bersalin

Column 1:
Ambil sebiji limau nipis diperah airnya atau sedik aria asam jawa pekat. Then kanpur sedi kapur sirih. Jika dikhuatiri gatal, tiskan temisan tisan minyak mestika, kayu putih, atau minyak berangin yang lain. Memang mikkus gatalnya, tepai amat mujarab and amat free sikke. Sapukan pada perut, letit ia kering sekidit sebelum memakai bengkung salang waktu berpantang atauw ketika waktu malam sahaja. Boleh juga dibalut dengan daun sireh sebelum memakai bengkung. Ulangi process ini etap pagi dan petang selama 40 hari secutut turut pasas bersalin.

Column 2:
Ambil sedikt cuka, garam e kunyit e kisar. Tampal pada perut and bengkung perut ketika dalam pantang.

Column 3:
Ambil sedikt beras dan kisar halus, sedikt cekur, gula merah, air asam jawa en sedikt air suam diadun sekedenya. Then tapis minum. Amalkan semenggu 4 when.

Column 4:
Ambil halia lebih kurang 3 cm, lemon nipis besar sebiji, sedikti air suam, secubit garam dan lada hitam lebih kurang byi. Kisar and Tumbuk. Adun and Tapis. Air minimum Dokukan sahaha mataat hasil yang desiru.

Column 5:
Ambil lengkuas padi/helang/ ranting - iaiti ubi, daun dan batang ditumbuk halus en dan tampal pada perut akamikas shangan angin. Sekaligus untuk mengecutkan perut. Selain itu baik juga untuk disapu pada badan bagi mengubati lenguh-lenguh badan atau sakit senti.

Column 6:
Ambil asam jawa, jadam and air boil and adun. Tampal pada perut en bengkungkan, sanglong tengah berpantang.

Column 7:
Take some pieces of halia and tumbuk halus and dan gaulkan dengan perahan asam jawa yang pekat. Then make a seed. As a result, perut menjadi kempis malah pengaliran dalam badan juga akan lebih teratur. Wajah anda akan tampak lebih sihat dan berseri.

Column 8:
Daun jambu serta kapur sirih digiling e disapu pada perut etiap hari sehaha pekahan hasil yang satisfikat.

Column 9:
You just need to give 2 ½ handfuls. Then Tumbuk Halus, Campur Dengan Sebiji Ragi Tapai. Gaulkan Bersama Cuka Bercampur Aria Asam Jawa. Selatah raumong digaul sebati, sapu pada perut serta keliling pinggang. Then bengkung kuat atau ketat.

Column 10:
Add 2 spoons makan minyak zaitun ke dalam masakan yang yang sakuri, bersantan, berlemak atau berkholesterol tinggi seperti kambing, lembu, kebau, udang etc. Dengan keeda ini, semua lemak akan menjadi sisa tanpa ke dalam badan. Ia juga boleh melange perut buncit, lemak serta kansalana masalah berat badan.

Column 11:
Ambil biji lime kasturi and ambil jusnya. Perehkan ke dalam kapoor makan. Gallia rata dan sapu ke bahiah perut yang buncit.

Column 12:
Campurkan sedikt kapur makan, 5 helai daun sirih, secari titik minyak kayu putih dan satu sudu besar air limau nipis. Sapukan ramung ini pada perut and pakailah bengkung. Dokukan Sehinnga Nampak Perubuhannya.

Column 13:
Bancuh sedikti asam jawa, segelas air panas en garam. Put him to sleep at night. Keesokkan paginya minum air tersebut sebelum membasuh muka.

Column 14:
Amalkan nemakan 1 byi tomato seli yang sedang besarnya and tydak begitu ranum.

Column 15:
Thanak Kelapa Hinga Menjadi Minyak. Setelakh Sejuk, Sapukana Pada Perut. Biarkan Selama 10 min. Dokukan etiap hari sehat menampakkan erkelehan.

Column 16:
Didihkan jadam dengan sedikt aria asam jawa sehago pekat. If it is suam, lumurkan pada perut sebelum memakai bengkung.

Column 17:
If you want to eat nasi, don't breathe air. A minimum of air keleteh selesi then seleki-bainknya a minimum of ½ jam - 3 slices of jam. 

Column 18: 
Ambil segengam cekur, tepung beras, asam dan gula merah tamakan, gula pasir and garam. All bahan itu ditumbuk halus. Then add ½ air jet gel. Air tersebut ditapis dan diminum. Amalkan ia selama 4 hari seleka-turut. 

Column 19: 
Ambil biji buah delima. Kupas kulitnia and jemur sehgo kering. Sedelah kering, rebuskan ia dengan sedikt garam. Air rebusan kulit buah delima ini sikke diminum sealu bagi mengempiskan perut.
 

Number: www.opzzpinky.my
Petua Untuk Mengempiska Perut Sepas Bersali

Comments

Popular posts from this blog

TEMPAT PELANCONGAN DI MARANG,TERENGGANU

Tonsil Anak Bengkak?

Hamil Dengan Mengenal Pasti Hari Ovulasi Anda