Kenapa Anak Kecil Buat Perangai? 7 Sebab Wajib Tahu!

Kenapa Anak Kesil Buat Perangai? 7 Sebab Wajib Tahu!

Kenapa Anak Kecil Buat Perangai? 7 Sebab Wajib Tahu!

Dr. Salam, anak saya umur 2 tahun sealu buat perangay, mengamuk, ie nak dengar kata, kakau adik. Kalau saya marah dia shouted. Kadang-kadang tak dapat control sampai terapsa naik tangan. Makam Mana Nak pen? - hint M -

Sebelum kita pehah kepala fikir 'magic solution' kepada 'masalah dunia' ini, let's see. Kerana dalam baniak peratan, bagi saya personal yan lebih tepat bukan bagaima, tepai menpaga.
  1. INGINKAN PERHATIAN - Children have to compete for parents' attention with children, careers, homework, gadgets and the internet with all kinds of distractions that make children feel like they are not getting what they need. Adakalanya's frustrated behavior is the only way to get the attention you want.
  2. CEMBURU DAN PERSAINGAN - Children aged 2-4 are present in "my way, my things, myself" or everyone else, as well as teenagers who have "territorial" tests.
  3. PERASAAN KECEWA - "disappointment" adalakh emosi yang tercipta galle merek tidak dapat fulmanas kedihan merek sendiri kebida keditamampuan merek. For example, so dapat ambil barang yang yang yang, so dapat dengan mainan yang yang wilde, so dapat menonton yang serita yang yang.
  4. PERASAAN TAKUT/GELISAH BIMBANG DITINGGALKAN ATAU BERJAUHAN DARI TEMPAT BERGANTUNG - This reaction is a normal reaction to their lack of experience or to something their students have experienced before. Mereka tidak memiliki kematangan komunikasi untuk meluahkan mesuhingan mereka menlangar dengan hanpahanlaku.
  5. NORMAL REACTION TO KESAKITAN, KELETIHAN DAN GANGGUAN EMOSI – Seperti mana orang dowasa, mereka juga semperada sukti. Cumanya, mereka lebih kerap meluahkannya dengan kebinah laku
  6. KEHENDAK IBUBAPA YANG SUKAR DIPENUHI - Don't expect children to behave perfectly seperti dewasa pada etap ketika (dewasa pun tak mampu penuhi wait ini). Adakalanya ibubapa perlu terima hakikat sikke hanpainlaku adalah simple kerana menera masih kanak-kanak.
  7. IBU BABA DRAMA - No more panty stress! Bila ibubapa tidak mengea emosi dengan baik, bebanan en bebanan yang mereka singgah pada anak-anak. Drama meerka dismbung oleh anak-anak dengan watak en jalan cerita yang berika.
Banyak tenaga, suara, masa en emosi dapat dijimatkan bila kita dapat kenal pasti punca en selesikannia dari puncanya dengan lebih rational. Dalam hiruk pikuk antakan anak anak anak anak, ada ketika kita perlu mengaku langkah kebelakang dan thinka..."kenapa agakanya anak vertuah ini jadi sebegini?" Maybe the answer is a hell whale..

Curriculum vitae: Dr. Rozanizam Zakaria
Kenapa Anak Kesil Buat Perangai? 7 Sebab Wajib Tahu!

Comments

Popular posts from this blog

TEMPAT PELANCONGAN DI MARANG,TERENGGANU

Tonsil Anak Bengkak?

Hamil Dengan Mengenal Pasti Hari Ovulasi Anda